loading

نکات مهم در طراحی و چاپ فولدر

طراحی و چاپ فولدر اداری | چاپ و تبلیغات محیا

طراحی و چاپ فولدر اداری | چاپ و تبلیغات محیا


برای نظم دادن به برگه‌های اداری در شرکت یا محیط کار خود می‌توانید از فولدر استفاده کنید. فولدرها به‌عنوان یکی از اجزای اصلی ست اداری معرفی می‌شوند که برای اهداف تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. با طراحی و چاپ فولدر نه‌تنها حرفه‌ای‌تر به‌نظر می‌رسید بلکه می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و کسب و کار خود را به همکاران و مشتریان نیز معرفی کنید.

فولدر چیست؟

فولدر یا همان پوشه برای نگهداری اسناد و اوراق اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هنگام طراحی و چاپ فولدر از رنگ سازمانی و همچنین لوگو استفاده می‌شود که در هنگام ارائه آن به همکاران و مشتریان، خود را با آن معرفی خواهید کرد.

فولدر‌ها با طرح‌ها و در ابعاد مختلف به چاپ می‌رسند که با توجه به سلیقه سازمانی شما متفاوت است. 

کاربرد انواع فولدرها

از پوشه‌های اداری می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. به‌صورت عمومی تقریبا تمامی شرکت‌ها برای اسناد و برگه‌های خود اقدام به طراحی و چاپ فولدر می‌کنند. اما کاربردهای فولدر به‌همین موارد محدود نمی‌شود. در ادامه چند کاربرد دیگر آن را بیان خواهیم کرد:

  • پوشه تبلیغاتی برای ارائه تبلیغات چاپی
  • پوشه‌ای برای نگهداری یا ارائه قراردادها و اسناد اداری
  • پوشه برای ارائه کاتالوگ‌های کم‌حجم جهت ارائه به مشتری یا همکاران 
  • پوشه نظم‌دهنده جهت دسته‌بندی اسناد و اوراق شرکتی 
  • استفاده به‌عنوان یکی از اقلام ست اداری
  • پوشه‌ای شیک برای قرار دادن نامه و مکاتبات اداری و ارسال آن به سایر مجموعه‌ها
  • پوشه مناسب جهت گذاشتن اوراق و اسناد در جلسات 
طراحی و چاپ فولدر اداری | چاپ و تبلیغات محیا
طراحی و چاپ فولدر اداری | چاپ و تبلیغات محیا

طراحی و چاپ فولدر

فولدرها را می‌توان از نظر طراحی چاپی و همچنین شکل و ابعاد آن تقسیم‌بندی کرد. برخی از سازمان‌ها، طرح روی فولدرها را با توجه به رنگ سازمانی و همچنین لوگوی خود طراحی می‌کنند و در ابعاد و اشکال مورد نظر خود آن را به چاپخانه‌ها سفارش می‌دهند.

در عین حال برخی از کسب‌وکارها برای طراحی و چاپ فولدرهای خود به‌صورت صفر تا صد به کارشناسان چاپ و تبلیغات می‌سپارند تا محصولی حرفه‌ای و متناسب با سلیقه سازمانی خود داشته باشند.

طراحی فولدر

شکل و ابعاد فولدر با توجه به خواسته هر کسب‌وکار طراحی می‌شود. فولدرها می‌توانند به‌صورت قفل‌دار یا بدون قفل طراحی شوند. یا اینکه علاوه‌بر بخش مخصوص کاغذ، قسمتی روی پوشه جهت قرار دادن سی‌دی یا کارت ویزیت یا حتی هدایای تبلیغاتی کوچک مثل فلش در نظر گرفته شود.

از نظر ابعاد نیز معمولا فولدرها به اندازه A4 هستند گرچه به سفارش مشتری امکان چاپ، در ابعاد A3 یا A5 نیز وجود دارد.

چاپ فولدر

بعد از مرحله طراحی، فولدر برای چاپ آماده می‌شود. فولدرها را می‌توان در رنگ‌های مختلف به چاپ رساند که با توجه به رنگی که در طراحی استفاده شده، چاپ می‌شوند. در این بخش نیز با توجه به سلیقه و بودجه سازمان‌ها، می‌توان از کاغذهای مختلفی استفاده کرد. همچنین امکان چاپ به‌صورت یک‌رو و دو رو وجود دارد. 

معمولا برای چاپ فولدر از مقوای گلاسه ۳۰۰ گرمی استفاده می‌شود که در نهایت بر روی آن یک لایه‌ سلفون مات یا براق کشیده می‌شود که علاوه‌بر افزایش زیبایی،‌ مقاومت آن را بیشتر می‌کند.

در چاپ فولدر همچنین می‌توان از امکانات مختلفی مثل طلا یا نقره‌کوبی، برجسته‌سازی و همچنین UV استفاده کرد که زیبایی آن را دو چندان می‌کند. 

طراحی و چاپ فولدر با گروه چاپ و تبلیغات محیا

فولدرها نه تنها برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بلکه برای بیشتر کسب‌وکارهایی که با اوراق، قرارداد یا اسناد سروکار دارند، کاربردی است. از این‌رو می‌توانید به‌عنوان یک ست اداری شیک از آن استفاده کنید. به‌همین منظور برای طراحی و چاپ فولدر با توجه به رنگ و لوگوی سازمانی می‌توانید سفارش خود را در تیراژهای مختلف به گروه کارشناسان چاپ و تبلیغات محیا بسپارید.

اطلاعات تماس

آموزش

طراحی فولدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *