loading

چاپ ریسو گراف نمونه ای از ترکیب چند فناوری نمختلف در صنعت چاپ است و از ابداع آن زمان زیادی نمیگذرد و برای اولین بار شرکت ریسوکاگو ژاپن کار طراحی این دستگاه را در دست گرفت

ریسوگراف

نوعی چاپ موسوم به داپلیکیشن توسط دستگاه ریسوگراف انجام می شود که سبک و سیاق متفاوتی از چاپ افست دارد.

در عرف رایج ریسوگراف اشاره به همین تکنیک دارد. در واقع نام دستگاه استفاده شده در چاپ داپلیکیشن، ریسوگراف است. در این تکنیک تصویر آماده چاپ از طریق اسکنر به استنسیل منتقل می شود.. برای چاپ از همین استنسیل روی مستر استفاده خواهد شد.

در نتیجه کیفیت چاپ و خروجی کار ارتباط مستقیم با مواد مصرفی به کار گرفته می باشد.

با کمی تغییر در مستر و انواع جوهر می توان هزینه های چاپ را تا حد زیادی کم کرد.

این امر روی کیفیت چاپ نهایی به شدت تاثیرگذار است. همه مسترهای موجود در بازار، اصل و فابریک نیستند از طرفی مرکب های چاپ دارای کیفیت متفاوتی بوده و همین امر مبلغ نهایی را تحت تاثر قرار می دهد.

در مواردی که محدودیت بودجه وجود داشته باشد، می توان از این مواد مصرفی استفاده کرد اما نتیجه با آنچه در چاپ افست می بینید تفاوت زیادی خواهد داشت.

ویژگی ها

ریسوگراف به عنوان یکی از دستگاه های مورد استفاده در صنعت چاپ می باشد که ویژگی آن را می توان سرعت و قیمت مناسب عنوان نمود. رنگ های مورد استفاده در دستگاه چاپ ریسوگراف سه رنگ سرمه ای، قرمز و مشکی می باشد

که از این رنگ ها به صورت مجزا استفاده می شود و ترکیب رنگ ها با یکدیگر در این نوع چاپ امکانپذیر نمی باشد.

بارزترین ویژگی چاپ ریسوگراف سرعت بالای آن است به گونه ای که چاپ 130 نسخه در هر دقیقه از طریق این دستگاه میسر می باشد و امکان چاپ بر روی کاغذ از نوع 60 تا 200 گرمی را دارد.

چاپ ریسوگراف بیشترین تعداد چاپ در کوتاه ترین زمان را انجام داده که هزینه ای کمتر نسبت به چاپ افست داشته است.

از چاپ ریسوگراف برای چاپ سربرگ، فاکتور، تراکت و بروشور، پاکت نامه و. می توان استفاده نمود. با توجه به اینکه در انواع دستگاه های ریسوگراف چاپ به وسیله مرکب انجام می شود طرح هایی که روی یک سطح از کاغذ چاپ می شوند ممکن است سایه ای در پشت کاغذ ایجاد نماید از این رو بهتر است چاپ پشت و رو انجام نشود زیرا کیفیت چاپ تا حدودی کاهش می یابد. همانگونه که گفته شد دستگاه ریسوگراف دارای یک سیلندر است که تنها یک رنگ را چاپ می کند

اما برای چاپ رنگی می توان از سیلندر اضافی استفاده نمود. به این ترتیب که با هر سیلندر یک رنگ چاپ شود. برای هر رنگ، سیلندر را در دستگاه گذاشته و مسترگیری انجام می شود و همان رنگ چاپ می گردد، اگر از دو سیلندر اضافی استفاده شود دو رنگ اضافی خواهیم داشت گفتنی ست در روش چاپ ریسوگراف برای چاپ رنگی عملیات چاپ هر بار روی همان کاغذ تکرار می گردد.

باید توجه داشته باشید برای چاپ رنگی از طریق ریسوگراف می بایست کیفیت آن 600dpi باشد و گونیای ریسوگراف برای جلوگیری از تداخل رنگ ها باید بسیار دقیق باشد.

تفاوت چاپ ریسو گراف با چاپ افست

اولین تفاوت مهم و بارز بین این دو نوع چاپ بحث قیمت است با توجه به توضیحات بالا طبیعی است که چاپ افست بسیرا گران تر از چاپ ریسو است

با چاپ ریسو گراف امکان چاپ حدود 130 صفحه دردقیقه است و به طور کلی هزینه منطقی تری خواهد داشت

 می توان اینگونه گفت که برای سفارشات چاپی که تعدادش برای دستگاه های کپی زیاد بوده و برای استفاده از چاپ افست کم است بهتر است از ریسوگراف استفاده گردد. گفتنی ست کیفیت چاپ ریسوگراف نسبت به چاپ افست پایین تر است.

باید توجه کرد که چاپ ریسو تک رنگ است و نهایتا تا دو رنگ توانایی چاپ کردن را دارد

موارد استفاده از چاپ ریسو

چاپ انواع کتاب تک رنگ

فاکتور

انواع سربرگ

تراکت تبلیغاتی

سر نسخه

و…

اطلاعات تماس

https://mohsenmp.ir/

انواع چاپچاپ

استفاده از چاپ ریسوچاپ افستچاپ ریسوگرافداپلیکیشنریسوریسوگراف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *