loading

اهمیت چاپ جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی در موفقیت تجاری

چاپ جعبه لوازم آرایشی | چاپ و تبلیغات محیا

چاپ جعبه لوازم آرایشی | چاپ و تبلیغات محیا


چاپ جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی به‌عنوان شناسنامه محصول شما، اولین تصویری‌ست که در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. هر چقدر این بسته‌بندی خلاقانه‌تر طراحی شده باشد، شانس شما برای فروش محصول بیشتر است. به‌ویژه اینکه عمده مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، بانوان هستند و توجه زیادی به ظاهر محصولات در کنار کیفیت آن دارند. اما بسته‌بندی جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند به جذب مخاطب کمک کند؟ چه نوع بسته‌بندی برای انواع لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب است؟ چه مواردی باید در طراحی روی جعبه مورد توجه قرار بگیرد تا یک بسته‌بندی اصولی و کاربردی داشته باشید؟ در این مقاله ضمن پاسخ به این سوالات، نحوه طراحی تا چاپ جعبه بسته‌بندی در صنعت آرایشی و بهداشتی را برای شما بیان خواهیم کرد.

طراحی و چاپ جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی

تمامی شرکت‌های تراز اول دنیا در صنعت آرایشی و بهداشتی یک تیم طراحیِ بسته‌بندی در مجموعه خود دارند. چرا که شکل ظاهری هر محصول در نگاه اول، بیشترین تاثیر را بر مخاطب می‌گذارد. به‌ویژه در حال حاضر که بخش زیادی از خرید مشتریان از طریق بازارهای آنلاین صورت می‌گیرد و عکس‌های بسته‌بندی محصول بیش از بازار فیزیکی به چشم می‌آیند. 

در نتیجه طراحی جعبه اگر اهمیتی بیشتر از کیفیت محصول شما نداشته باشد، کمتر از آن ندارد. توجه به موارد مختلف در زمینه طراحی می‌تواند در شناساندن برند شما به مخاطب (Brand Awareness) کمک زیادی کند. همچنین هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد تا جایی که بسیاری از مخاطبان، محصولات خاصی را بسته‌بندی منحصربه‌فرد و متفاوت آن می‌شناسند و در واقع جعبه خلاقانه این محصولات یک نوع تبلیغات دائمی برای آن‌ها به‌شمار می‌رود. پس در چاپ جعبه دارویی و بهداشتی نکات طراحی آن را رعایت کنید.

جعبه لوازم آرایشی | چاپ و تبلیغات محیا
جعبه لوازم آرایشی | چاپ و تبلیغات محیا

نکات مهم در طراحی جعبه

جعبه محصولات آرایشی و بهداشتی براساس استانداردهایی طراحی می‌شود. هر چقدر نسبت به این موارد اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید بسته‌بندی‌های مناسب‌تری برای محصولات خود طراحی کرده و در بازار گوی سبقت را از رقبای خود بربایید!

  • تناسب جعبه با ابعاد محصول
  • استفاده از رنگ‌های چشم‌نواز و متناسب با رایحه و نوع لوازم آرایشی و بهداشتی
  • درج لوگو و نام تجاری روی بسته‌بندی
  • درج نحوه استفاده پشت جعبه یا طراحی و چاپ بروشور در داخل آن
  • استفاده از سلفون روی جعبه برای افزایش مقاومت، زیبایی و جلوگیری از پاک شدن نوشته‌ها
  • استفاده از فونت‌های مناسب روی جعبه
  • استفاده از عکس محصول روی بسته‌بندی برای آشنایی مخاطب با محتویات داخل آن
  • استفاده از رنگ‌های گرم برای علائم هشداردهنده

چاپ جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی

ظرف محصولات آرایشی و بهداشتی از مواد مختلفی مثل شیشه، پلاستیک، فلز و سایر متریال‌ها ساخته می‌شود. جنس این ظرف‌ها با توجه به نوع محصول، هزینه تمام شده برای تولیدکننده، حساسیت مواد اولیه و… انتخاب می‌شود. اما بسته‌بندی خارجی آن عموماً از جنس مقوا است که با توجه به نوع ظرف باید مقاومت کافی داشته باشد.

برای چاپ بسته‌بندی جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی معمولا از مقوای ایندر برد و مقوای پشت سفید استفاده می‌شود. این مقواها علاوه بر بهداشتی بودن، مقاومت بالایی دارند و امکان چاپ دیجیتال روی آن‌ها وجود دارد.

قیمت طراحی جعبه و بسته‌بندی نیز با توجه به جنس مقوا متفاوت خواهد بود. البته توجه داشته باشید که هر چقدر روی چاپ جعبه بسته‌بندی خلاقانه و منحصربه‌فرد هزینه و زمان بیشتری صرف کنید، در زمینه تبلیغات متحمل هزینه‌های کمتری خواهید شد.

انوع جعبه لوازم آرایش | چاپ و تبلیغات محیا
انوع جعبه لوازم آرایش | چاپ و تبلیغات محیا

نکات مهم چاپ جعبه

شرکت چاپ و بسته‌بندی برای تولید جعبه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی باید موارد مختلفی را رعایت کند تا بتواند یک بسته‌بندی اختصاصی برای محصول شما تولید کند. برخی از مهم‌ترین نکاتی که گروه چاپ و تبلیغات محیا به آن پایبند شده، شامل موارد زیر است:

  • استفاده از بسته‌بندی مقاوم برای محصولاتی که وزن زیادی دارند (مثل عطر و کرم)
  • طراحی محافظ در داخل بسته‌بندی برای جلوگیری از آسیب به محصول
  • استفاده از مقوای بهداشتی (مثل مقوای ایندربرد) جهت جلوگیری از آلودگی محصول
  • بالا بردن مقاومت جعبه در برابر آب و مواد شیمیایی
  • رعایت استانداردهای داخلی و بین‌المللی

اهمیت چاپ جعبه مناسب در صنعت آرایشی و بهداشتی

جعبه لباس محصول است. پس در طراحی و چاپ جعبه مناسب در محصولات مختلف باید دقت کافی به خرج دهید. در این بین برخی از محصولات حساسیت بیشتری دارند. بسیاری از صنایع مثل صنعت آرایشی و بهداشتی مبنای تبلیغات خود را بر روی طراحی جعبه و بسته‌بندی محصول می‌گذارند. چرا که بخش عمده‌ای از مصرف‌کنندگان، محصولات آرایشی و بهداشتی را با توجه به بسته‌بندی آن خریداری می‌کنند. 

در نتیجه هرچقدر در این زمینه خلاقانه‌تر عمل کنید، می‌توانید سهم بیشتری از بازار داشته باشید. البته خلاقانه بودن به معنی استفاده بیش از حد از رنگ و ترکیب‌ها در زمان چاپ جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی نیست. چرا که بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین دارویی با بسته‌بندی‌های ساده عرضه می‌شوند ولی رعایت تناسب در طراحی و انتقال اطلاعات اولیه به مخاطب کمک می‌کند تا بتواند محصول شما را از بین صدها محصول دیگر به سادگی انتخاب کند.

مشاوره و سفارش جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی با گروه چاپ محیا

برای مشاوره طراحی و چاپ جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی، حتما لازم نیست تولیدکننده انبوه یک محصول باشید، گروه چاپ و تبلیغات محیا امکان چاپ جعبه در تیراژ پایین و انبوه را به شما می‌دهد. پس اگر محصولی را در تعداد کم تولید می‌کنید، از بسته‌بندی آن غافل نشوید. اگر هم تولیدکننده محصول با تعداد بالا هستید، گروه چاپ و تبلیغات محیا از مشاوره طراحی تا چاپ در کنار شماست.

برای سفارش، نوع و ابعاد محصول خود را با کارشناس طراحی و چاپ در میان بگذارید. در گام بعدی طرح روی جعبه را در اختیار کارشناس قرار دهید. کارشناس چاپ با توجه به ویژگی‌های محصول و همچنین بودجه شما انواع مقواهای کاربردی را به شما معرفی می‌کند. با انتخاب نوع مقوا باید تیراژ و تعداد جعبه‌ها را اعلام کنید تا استعلام قیمت از سوی کارشناس ما به شما اعلام شود. در نهایت با پیش‌پرداخت اولیه ثبت سفارش شما نهایی خواهد شد.

آموزشبسته بندی های چاپیچاپ

جعبه بهداشتیچاپ جعبه لوازم آرایشچاپ دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *