loading
نظارت بر جاپ | گروه چاپ و تبلیغات محیا

نظارت بر جاپ | گروه چاپ و تبلیغات محیا


چاپ مجموعه ای از کارهای معین و مستقل از یکدیگر است که برای انجام دادن آن به تخصص های مختلف نیاز است. بنابراین چاپ یک فرآیند است كه چندین مرحله کاری دارد. برای به انجام رساندن بهتر هر مرحله از یك فرآیند نظارت مستمر، امری مهم و اساسی است از این رو در هر سفارش چاپی حضور یک فرد به عنوان ناظر چاپ ضروری است .

چرا فرآیند چاپ نیازمند نظارت است؟

ناظر چاپ مسئول انجام درست مراحل مختلف چاپ برای دستیابی به بیشترین حد کیفیت است. از آن جایی که چاپ انواع گوناگونی دارد و هر نوع از آن نیز مراحل مختلفی دارد پس نمی توان برای همه ی ناظران چاپ، یک دستور ثابت در نظر گرفت. به همین دلیل هر یک از انواع چاپ نیازمند نظارت خاص خود است و ناظر ویژه ای دارد. برای نمونه وظایف ناظر چاپ افست با وظایف ناظر چاپ فلکسوگرافی و یا ناظر چاپ سیلک اسکرین متفاوت است اما به دلیل کاربرد گستردگی چاپ اُفست در صنعت نشر کتاب و روزنامه و ارتباط نزدیک طراحان گرافیک و عکاسان با آن و آگاهی از وظایف ناظر چاپ افست اهمیت بیشتری دارد.

نظارت بر چاپ از کجا آغاز می شود؟

ممکن است چنین تصور شود که کار ناظر چاپ از هنگام چاپ و در چاپخانه آغاز می شود اما چنین نیست؛ کار نظارت بر چاپ از زمان طراحی و خرید مواد محصول چاپی، آغاز و تا زمان تحویل محصول چاپی به انبار و یا مراکز پخش و حتی فروش آن ادامه می یابد. زیرا کیفیت چاپ و محصول چاپی علاوه بر وابستگی به فرآیند چاپ، به مواد به کار گرفته شده و چگونگی جابه جایی محصولات تولید شده نیز وابسته است. یکی از مهمترین مسائلی که ناظر چاپ اُفست بر آنها نظارت دارد، كیفیت مواد مصرفی چاپ شامل مركب، كاغذ، مقوا، پلاستیك و …. و ویژگی های مربوط به آن ها است.

چاپ

Flexographyافستتاریخچه چاپچاپچاپ افستچاپ دیجیتالسیلکسیلک اسکرینصنعت چاپفلکسوفلکسوگرافینظارتنظارت بر چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *