loading
روش‌های چاپی | چاپ و تبلیغات محیا

روش‌های چاپی | چاپ و تبلیغات محیا


انواع روش‌ های چاپی

تنوع کنونی در رسانه ی چاپ مدیون پیشرفت های علمی بسیاری می باشد که خود ناشی از نیاز مشتریان کار های چاپی و نیز مسائل اقتصادی است. تمامی انواع روش های چاپی مورد استفاده قابل تقسیم به دو گروه کلی چاپ تماسی و چاپ غیر تماسی می باشند.
 
 
روش‌های چاپی | چاپ و تبلیغات محیا

روش‌های چاپی | چاپ و تبلیغات محیا

 

روش های چاپی تماسی

این دسته بندی بر اساس نوع فرم مورد استفاده برای چاپ می باشد، بدین معنی که اگر اطلاعات روی یک فرم ثابت باشند روش های چاپی مورد استفاده از این نوع فرم ها چاپ تماسی نام دارد به عبارت دیگر روش چاپی تماسی فرم چاپ از نوع سخت افزاری است.
 

روش های چاپی غیر تماسی

چاپ های غیر تماسی به روش های چاپی ای می گویند که فرم مورد استفاده در آن ها به صورت ثابت و سخت افزاری نیست در این روش فرم حامل اطلاعات به صورت علایم دیجیتالی به دستگاه چاپ انتقال داده می شوند ولی از این اطلاعات دیجیتالی جهت تولید یک پلیت ثابت و همیشگی استفاده نمی شود. در این کتاب روش های چاپی تماسی مورد نظر بوده و به آن پرداخته می شود.
 

اهمیت صنعت چاپ در کسب و کارها

تنوع در صنعت چاپ، امکانات گسترده‌تری را برای اشخاصی که با این حوزه درگیر هستند به وجود آورده است. چرا که امروز بخش زیادی از کسب و کارها از طریق تبلیغات چاپی، نظیر چاپ هدایای تبلیغاتی، چاپ ساک دستی، چاپ جعبه یا چاپ کاتالوگ اقدام به توسعه کسب و کار خود می‌نمایند. به‌علاوه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در هر حوزه نیز رابطه نزدیکی با صنعت چاپ دارد.

انواع چاپ

علاوه بر چاپ افست (رولی- شیت) و چاپ دیجیتال، انواع دیگری از روش‌های چاپ وجود دارد که کاربردهای گوناگونی دارند. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

چاپ لتر پرس: در این روش، ماشین چاپ مانند یک مهر عمل می‌کند به‌طوری که طرح به‌صورت برجسته بر روی ماشین وجود داشته و نقش را به کاغذ منتقل می‌کند.

چاپ گراور: در چاپ گراور، طرح مورد نظر برای چاپ برخلاف چاپ لتر پرس، به صورت فرورفتگی وجود دارد و در تماس دستگاه چاپ با کاغذ، قسمت‌های فرو رفته در دستگاه جوهر و در نهایت طرح مورد نظر را بر روی کاغذ چاپ می‌کند.

چاپ سیلک اسکرین: نوع دیگری از روش‌های چاپی که برای چاپ روی پارچه به کار گرفته می‌شود، چاپ سیلک اسکرین است. این روش در چاپ هدایای تبلیغاتی و همچنین چاپ ساک تبلیغاتی پارچه ای کاربرد زیادی دارد.

 

روش‌های چاپی دیجیتال

نوع دیگری از روش‌ های چاپی به صورت مدرن‌تر و در قالب چاپ دیجیتال وجود دارند که تفاوت‌های عمده‌ای با چاپ افست ایجاد کرده اند. در چاپ دیجیتال امکان چاپ بر روی سطوح مختلف و در تیراژ بسیار کم، حتی به اندازه یک نمونه وجود دارد اما قابل ذکر است که هزینه آن نسبت به چاپ افست بسیار بیشتر است. در چاپ دیجیتال، علاوه بر امکان چاپ بر روی سطوح مختلف، می‌توان ابعاد آن را تعیین نمود. ضمن اینکه فرآیند چاپ نسبت به چاپ افست کوتاه‌تر است.

به‌طور کلی کاربردهای چاپ افست و چاپ دیجیتال با یکدیگر متفاوت است. چاپ دیجیتال با اتصال به کامپیوتر، امکان چاپ تصویر مورد نظر را برای فرد فراهم می‌کند در حالی که چاپ افست، با اطلاعات پیش فرض اقدام به چاپ در ابعاد مشخص شده می‌نماید.

چاپ به روش الکتروفتوگرافی  Electrophotography

یکی از انواع روش‌ های چاپی که از جمله چاپ‌های دیجیتال به شما می‌رود، استفاده از الکتروفتوگرافی است که طرح مورد نظر برای چاپ را از طریق دستگاه لیزی به سطح مورد نظر منتقل می‌کند. این نوع از چاپ به نام چاپ لیزری نیز معروف است.

چاپ ترموگرافی

نوع دیگری از روش‌های چاپ دیجیتال، چاپ ترموگرافی است که فرآیند چاپ از طریق حرارت به سطح مورد نظر صورت می‌گیرد.

چاپ مغناطیسی 

در چاپ مغناطیسی همان‌طورکه از نام آن برمی‌آید، فرآیند چاپ از طریق یک میدان مغناطیسی صورت می‌پذیرد و از چاپ دیجیتال رولی در آن بهره گرفته می‌شود.

چاپ یونوگرافی 

در نوع از چاپ، یون‌ها یعنی اتم‌ها در ولتاژ بالا از طریق پودر یا مایه به سطح مورد نظر انتقال پیدا کرده و تصویر را چاپ می‌کنند.

 

 

انواع چاپ

افستانواع چاپتبلیغات محیاتماسیچاپچاپ تماسیچاپ غیر تماسیچاپ محیاچاپ و تبلیغات محیادیجیتالغیر تماسیمحیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *