loading

نقش بسته‌ بندی در لوازم آرایشی و بهداشتی

چاپ جعبه لوازم آرایش | چاپ و تبلیغات محیا

چاپ جعبه لوازم آرایش | چاپ و تبلیغات محیا


صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از پرفروش‌ترین صنایع در تمامی دنیا به ویژه ایران است. به همین دلیل  همیشه مشتریان زیادی برای آن وجود دارد. در این صنعت رقابتی علاوه بر توجه به کیفیت محصول، ظاهر و بسته‌بندی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بارها شاهد این مسئله بوده‌ایم که یک محصول جدید با بسته‌بندی جذاب جایگزین محصولات قبلی شده است. در واقعا بسته‌بندی علاوه بر جذابیت بصری محصول شما، باعث هویت بخشیدن به آن می‌شوند. به همین دلیل است که نقش بسته بندی در لوازم آرایش و لوازم بهداشتی یک نقشی کلیدی و تاثیرگذار است.

طراحی بسته‌بندی متناسب با محصول

تقریبا تمامی برندهای شناخته شده در سراسر دنیا در صنایع مختلف سعی می‌کنند با بسته‌بندی منحصر به فرد علاوه بر متمایز کردن محصولات خود، مشتریان بیشتری جذب کنند. طراحی اولیه بسته‌بندی محصولات باید مطابق با نوع محصول شما و به صورت کاربردی باشد. برای مثال توجه به رنگ بسته بندی در طراحی محصولات مختلف اهمیت زیادی دارد. مثال ساده آن را می‌توان در عطرهای مختلف در نظر داشت که معمولا رایحه‌های خنک با رنگ‌های روشن و رایحه‌های تند با رنگ‌های تیره و تند تر طراحی می‌شوند.

همچنین با توجه به تنوع زیاد محصولات آرایشی و بهداشتی باید نوع محصول و نوشته‌هایی که مرتبط به معرفی محصول هستند به‌صورت خوانا درج شده باشد.

منحصر به‌فرد کردن محصول با بسته‌بندی

به جرات می‌توان گفت که محصولات آرایشی و بهداشتی در سبد همه خانوارها مانند سایر محصولات ضروری تعریف شده است. چرا که این صنعت رنج وسیعی از محصولات مانند شوینده‌ها، خوشبوکننده و لوازم آرایش در انواع مختلف و… را شامل می‌شود. در نتیجه شرکت‌های تولیدکننده برای پیدا کردن جایگاه بهتر میان مشتریان ضمن ارائه محصولات با کیفیت باید از بسته‌بندی‌های جذاب استفاده کنند.

بهترین روش این است که در بسته‌بندی محصولات خود یک آیتم مشترک را رعایت کنید و اصطلاحا امضای خود را روی محصولات باقی بگذارید. این آیتم می‌تواند شامل فرم بسته بندی، فونت استفاده شده، رنگ‌های ثابت در طراحی و… باشد.

برای مثال ممکن است یک برند صرفا از بسته بندی‌های کلاسیک برای محصولات خود استفاده کند که این امر باعث جذابیت و منحصربه‌فرد کردن محصولات آن برند می‌شود.

همچنین توجه داشته باشید که روش استفاده از محصول نیز یکی دیگر از مواردی‌ست که می‌تواند روی بسته‌بندی یا داخل آن قرار داده شود.

جنس بسته‌بندی محصولات

نکته دیگر در نقش بسته‌بندی لوازم آرایش و محصولات بهداشتی باید نوع محصول در نظر گرفته شود تا بر اساس آن بتوان جنس مناسب با آن را تعیین کرد. به‌طور کلی جنس‌های به‌کار رفته در محصولات آرایشی و بهداشتی عبارت‌اند از:

کاغذ یا مقوا: بخش زیادی از محصولات با این نوع بسته‌بندی، عرضه می‌شوند چرا برای رنج زیادی از محصولات مناسب است و هزینه پایین‌تری نسبت به سایر بسته‌بندی‌ها دارد. ضمن اینکه با توجه به نوع محصول به‌ویژه محصولاتی که شرایط بهداشتی باید در آن‌ها رعایت شود، نوع کاغذ یا مقوای به‌کار رفته،‌ متفاوت خواهد بود.

فلزات: ماهیت برخی محصولات موجب شده است که استفاده از فلزات در بسته‌بندی بدنه محصول مانند اسپری‌ها رواج زیادی داشته باشد که مهم‌ترین مزیت آن نفوذناپذیری در برابر آلودگی یا از بین رفتن خاصیت مواد آرایشی یا بهداشتی خواهد بود. ولی در نهایت بسته‌بندی بیرونی محصول از جنس مقوا طراحی می‌شود.

شیشه: این مورد نیز مانند فلزات در مواردی خاصی مانند ادکلن‌ها و عطرها کاربرد دارد که علاوه بر جذابیت‌های بصری بسته‌بندی، در برابر از بین رفتن خاصیت این مواد بسیار مقاوم است. در این مورد نیز بسته‌بندی بیرونی معمولا از جنس مقوا خواهد بود.

رزین‌های گرما سخت و گرما نرم

جنس رزین‌ها از پلاستیک است که شامل پلی اتلین‌ها می‌شود. رزین‌های گرما نرم محدوده وسیعی‌تری دارد و پلاستیک‌های تیره و شفاف از آن‌ها تولید می‌شود. پلی اتلین‌ ها نیز در دو چگالی بالا و کم چکالی تولید می‌شوند که پلی اتلین‌های پرچگالی سفت‌تر هستند ولی پلی اتلین‌های کم چگالی قابلیت قالب‌گیری مناسب‌تری دارند می‌تواند فرم‌ها بیشتری از آن‌ها تولید کرد.

رزین گرما سخت نیز آمینوپلاستیک‌ها هستند که کاربرد آن پلاستیک‌های فشرده است.

بسته‌بندی چند لایه

نوع دیگری از بسته‌بندی، بسته‌هایی هستند که به صورت چند لایه تولید می‌شوند و در برخی ژل‌های شست و شو یا خمیردندان‌ها کاربرد دارند. این بسته‌بندی چند لایه ضریب نفوذ پذیری در مواد آرایشی یا بهداشتی را کاهش می‌دهد.

نقش بسته‌ بندی در لوازم آرایشی و بهداشتی

عمده بسته‌بندی‌هایی که در هنگام عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌شود، بسته‌بندی از جنس کاغذ یا مقوا‌ست. چیزی که نقش بسته بندی در لوازم آرایشی و بهداشتی را به موردی مهم و کلیدی تبدیل می‌کند، طراحی و استفاده از طرح‌های جذاب و منحصر به فرد است. ضمن اینکه بسته‌بندی باید با محصول شما مطابقت کامل داشته باشد. به همین منظور شما می‌توانید ضمن مشورت با کارشناسان گروه و چاپ تبلیغات محیا، مناسب‌ترین و منحصر به فرد ترین نوع بسته‌بندی را برای محصولات خود انتخاب کرده و اجرا کنید

آموزشبسته بندی های چاپی

انواع چاپجعبه،چاپ جعبه،کارتن،چاپ کارتنچاپ جعبهچاپ جعبه لوازم آرایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *