loading

نکات مهم در چاپ تخته شاسی

چاپ تخته شاسی | چاپ و تبلیغات محیا

چاپ تخته شاسی | چاپ و تبلیغات محیا


عکس و عکاسی یکی از پرطرفدارترین هنرهایی‌ست که همه افراد را به خود جلب می‌کند. به‌ویژه از زمانی که عکاسی با موبایل به عنوان ساده‌ترین نوع عکاسی مورد توجه قرار گرفته است. گرچه این هنر در صنایع هم راه‌ پیدا کرده و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از ابزارهایی که امروزه در چاپ عکس جایگزین چاپ عکس‌های قدیمی شده است، چاپ تخته شاسی‌ است که هم کاربرد کادو و هم هدیه تبلیغاتی را دارد.

کاربرد چاپ تخته شاسی

همان‌طور که در مقدمه بیان شد،‌ می‌توان گفت، چاپ عکس بر روی تخته شاسی یکی از پرکاربرد ترین انواع روش‌های چاپ عکس است که در موارد مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. در واقع قاب عکس‌های زیادی امروزه جای خود را به تخته شاسی‌ها روی دیوار داده‌اند.

همچنین کسب و کارهای زیادی می‌توانند از این نوع چاپ برای تبلیغات خود به‌ویژه در نمایشگاه‌ها استفاده کنند. به طور کلی می‌توان کاربرد تخته شاسی را در موارد زیر بیان کرد:

  • چاپ عکس‌های خانوادگی
    استفاده در آتلیه و عکاسی
  • طراحی صنعتی و طراحی داخلی
  • نمایشگاه‌های تخصصی کسب و کارها

 مهم‌ترین نکات در چاپ تخته شاسی

عموما تخته شاسی به سفارش آتلیه و عکاسان صنعتی چاپ می‌شود چرا که یکی از اصول چاپ عکس بر روی تخته شاسی وجود کیفیت مناسب عکس برای چاپ است. در واقع اینکه با چه دوربینی عکاسی شده است، تاثیر زیادی در عکس چاپ شده نهایی دارد اما این مورد به معنای عدم چاپ عکس‌های موبایلی بر روی تخته‌شاسی نیست چرا که بسیاری از دوربین‌های گوشی نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و در ابعاد کوچک و متوسط می‌توان در چاپ تخته شاسی از آن استفاده کرد اما در عکاسی صنعتی، به دلیل اینکه عکس‌ها باید در ابعاد بزرگ‌تر به چاپ برسند،‌ کیفیت نهایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته دومی که از اهمیت بالایی برخوردار است،‌ کیفیت دستگاه چاپ است. در واقع هر چقدر کیفیت دستگاه چاپ بالا‌تر باشد،‌ خروجی کار نیز از مقبولیت بیشتری برخوردار است. گروه چاپ و تبلیغات محیا این افتخار را دارد تا چاپ تخته شاسی را با بالاترین کیفیت و در ابعاد مختلف در اختیار شما قرار دهد.

جنس تخته شاسی

چاپ بر روی تخته شاسی معمولا بر روی تخته MDF صورت می‌گیرد و نحوه چاپ بر روی این تخته‌ها به صورت دیجیتالی‌ست. تکنولوژی به کار رفته در عکس موجب می‌شود تا رنگ‌های به کار رفته در سطح روی کار به‌طور کامل جذب شوند و باعث ماندگاری و عدم افت رنگ در بازه زمانی طولانی‌تر شوند.

یکی دیگر از موادی که در تولید تخته شاسی از آن استفاده می‌شود، نئوپان است که محبوبیت کمتری نسبت به  MDF دارد چرا که کیفیت و ماندگاری آن کمتر است و پس از مدتی موجب ناهمواری در سطح کار می‌شود.

پی وی سی فوم  نیز یکی دیگر از مواد مورد استفاده برای چاپ عکس بر روی شاسی‌ست که نسبت به چوب، سبک‌تر و دارای انعطاف بیشتری‌ست. همچنین قابل شست و شو و از استحکام بیشتر برخوردار است.

فوم برد  نیز یکی دیگر از متریال کاربردی‌ست که بیشتر در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون از آن استفاده می‌شود.

چاپ تخته شاسی با گروه چاپ و تبلیغات محیا

گروه چاپ و تبلیغات محیا این افتخار را دارد که انواع خدمات چاپ،‌از جمله چاپ تخته‌شاسی، چاپ جعبه، چاپ هدایای تبلیغاتی و…، را با بهترین کیفیت به شما ارائه دهد. برای سفارش محصول و مشاوره چاپ می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آموزش

انواع چاپتبلیغات چاپیچاپ برجستهچاپ تخته شاسیچاپ جعبهچاپ دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *