loading

افزایش قیمت کاغذ به دلیل شیوع کرونا

قیمت کاغذ | چاپ و تبلیغات محیا

قیمت کاغذ | چاپ و تبلیغات محیا


بسیاری از کسب و کارها از جمله مشاغل حوزه چاپ و نشر در چند ماه اخیر و به دلیل شیوع ویروس کرونا، با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند تا جایی‌که برخی از این مشاغل به تعطیلی کشیده شده‌اند. افزایش قیمت‌ها نیز یکی دیگر از عواملی‌ست که ادامه کسب و کار را با سختی زیادی همراه کرده است. یکی از این موارد افزایش قیمت کاغذ است که با افزایش ناگهانی قیمت مواجه شده است.

به گزارش تسنیم، قیمت هر بند کاغذ تحریر 100 در 70 با گرماژ 70 گرمی در اسفندماه به قیمت  355 هزار تومان خرید و فروش شده است، در دو ماه گذشته قیمت این بند کاغذ بین 290 تا 310 هزار تومان فروخته شده است.

تاثیر کرونا بر افزایش قیمت کاغذ

همان‌طور که بیان شد، هم‌زمان با شیوع کرونا، شیب افزایشی قیمت کاغذ شروع شد که تا امروز هم ادامه پیدا کرده است. نائب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا این مورد را منطقی ندانسته و بیان می‌کند، برخی واردکنندگان و مسئولان صنف کاغذ دستی بر آتش بازی افزایش قیمت‌ها دارند و این افزایش‌ها هیچ پشتوانه منطقی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد شریفان نائب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا، با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار کاغذ می‌گوید:‌ متاسفانه در 3 ماه اخیر عوامل متعددی از جمله شیوع ویروس کرونا‌، تعطیلی تولید در کشور،‌ بستن شدن مرزها و…، موجب ایجاد نوعی جنگ روانی در سطح جامعه شد که نتیجه آن افزایش قیمت دلار از 11 هزار به بیش از 17 هزار تومان بود،‌ کم‌تدبیری مسئولان نیز موجب شد که شرایط بحران مهار نشود.

وی ادامه می‌دهد: افزایش قیمت کاغذ در بازار نیز هیچ دلیل منطقی ندارد‌، وقتی مدارس تعطیل است‌، دانشگاه‌ها تعطیل است،‌ چاپخانه‌ها تعطیل بوده‌اند چرا باید کاغذ بندی 50 تا 70 هزار تومان افزایش داشته باشد یا چرا باید گلاسه کیلویی چند هزار تومان افزایش یابد.

شریفان در پاسخ به اینکه اگر اتحادیه قیمت‌های فعلی را غیرمنطقی می‌داند، چرا وارد نشده و اقدامی نمی‌کند‌، تصریح می‌کند: متاسفانه دست ما بسته است‌، به هر حال برخی از افراد ذی‌نفوذ هستند که خودشان دستی بر آتش این بازی دارند‌، در همه صنوف در اتحادیه‌ها افرادی در راس قرار دارند که اجازه برخی اقدامات را نمی‌دهند.

وی ادامه می‌دهد: من در یکسال گذشته بارها به تعزیرات و سازمان بازرسی و نظارت نامه نوشته و درخواست پیگیری  و  ورود آن‌ها را داشتم‌، گفتم من به عنوان نائب رئیس اتحادیه نمی‌توانم به تنهایی اقدامی انجام دهند‌، اما اتفاق خاصی نیافتاد.

شریفان می‌گوید:‌ متاسفانه در صنف  فروشندگان کاغذ برخی کاغذهایی را که با دلار 11 هزار تومانی خریداری کرده‌اند‌، با دلار 18 هزار تومانی می‌فروشند،‌ از سوی دیگر ثبت سفارش واردات نیز در ماه‌های اخیر به کندی انجام شده و بازار به التهاب افتاده است. دقیقا ما به سمتی پیش می‌رویم که وقایع شهریور و مهر 97 در بازار کاغذ اتفاق بیافتد. اگر دولت به موقع ورود کند و ثبت سفارش‌ها انجام شود و ارز واردات تخصیص یابد،‌ ممکن است از این التهاب قیمت‌ها کاسته شود.

اخبار

چاپچاپ افستچاپ جعبهچاپ دیجیتالچاپ هدایای تبلیغاتیهدایای تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *