loading

چاپ متالایز روی دیگر از صنعت چاپ است که برا بسته بندی کالای شیک از این چاپ استفاده می شود

چاپ متالایز به دو روش تقسیم می شود ،کاغذ متالایز که از جنس pvc , و دیگری از روکش نازک متالایز جهت چاپ متالایز روی کاغذ و مقوا است

کاربرد های چاپ متالایز

به عنوان مثال این چاپ در مصارف تزئینی کاربرد فراوانی دارد به شکلی که لایه‌ای از متالیک به همراه کوتینگ ژلاتینی که جهت ثابت شدن جوهر روی کاغذ متالایزاست، با یکدیگر روکش وسیله تزئینی مورد نظر را شکل می‌دهند.

لایه نازکِ پوشاننده کاغذ متالایز، از جنس فلز (اکثرا ‏آلومینیوم) است و ظاهری براق مانند یک فویل آلومینیومی، پس از چاپ متالایز به جسم می‌دهد که فاقد سفیدی است.

انواع متفاوتی از مواد و ‏جوهرهای چاپی برای این نوع کاغذ متالایز، قابل استفاده است و به دلیل وجود لایۀ ژلاتینی روی آن، کیفیت رنگ و وضوح خوبی در این چاپ ایجاد خواهد کرد.

کاغذ و روکش متالایز ویژگی‌های خاصی دارند، مانند  قابلیت چاپ متالایز با کیفیت بالا، مقاوم در برابر عوامل محیطی، ظاهر براق چاپ متالایز، منحصر به فرد و … است.

که به دلیل وجود این نوع ویژگی‌ها فیلم ها و کاغذهای متالایز به طور گسترده در این چاپ عکس و نقاشی، پوستر، طراحی داخلی و ‏دکوراسیون، متالایز لیبل‌های آرایشی و بهداشتی و دارویی  و همچنین جهت ساخت و چاپ متالایز انواع جعبه‌های فانتزی و لوکس ‏ و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.‏

چاپ عکس متالایز

چاپ لیبل

چاپ جعبه متالایز ،تزئینی ،لوکس و بسته بندی انواع کالاهای مختلف

متالایز در دکوراسیون

متالایز در طراحی

مزایا

کیفیت بالا در رنگ

قدرت چسبندگی

ظاهر بسیرا زیبا

شفافیت و وضوح عالی

مقاومت بالا دربرابر آسیب های شیمایی

مقاومت دربرابر گرما و رطوبت

معایب

برای تولید نیاز به دستگاه پیچیده ای دارد

ویژگی های این چاپ

جنس کاغذ متالایز از PVC (پی وی سی) است و جنس فلز روی آن از آلومینیوم است. کاغذ متالایز در ابعاد مختلف با عرض‌های ۹۰، ۱۰۰ و … در بازار موجود است ولی دارای قیمت نسبتاً بالایی است و نیز در گرماژ آن تنوع بالایی وجود ندارد، اما با استفاده از روکش متالایز بر روی گرماژ مختلف کاغذ می‌توان از این طریق از تنوع بالای کاغذهای متالایز بهره برد و از آن در کارهای مختلف مانند: چاپ متالایز انواع جعبه، چاپ متالایزپاکت، چاپ متالایز پوستر و … استفاده نمود.

چاپ متالایز با دستگاه دیجیتال در ابعاد A3، A4،A5و… و به صورت رول با دستگاه‌هایindoor  و یووی در عرض ۱۰۰ سانتی متر با طول نامحدود انجام می‌گیرد و بر اساس سفارش مشتری در ابعاد مختلف چاپ می‌شود.

از آنجایی که چاپ روی کاغذ متالایز با جوهرهای مرغوب و دستگاه‌های بسیار مناسب انجام می‎گیرد، طرح و نوشته چاپ شده روی کاغذ متالایز از ماندگاری و ثبات رنگ بالایی برخوردار است و در برابر عوامل محیطی مانند گرما و رطوبت و همچنین خط و خش و … تغییر رنگ نداده و طول عمر نسبتاً بیشتری دارد.

مراحل چاپ

برای چاپ متالایز از زوش های مختلف مانند : گراوور،اسکرین ،افست

همچنین به دو شکل نیز انجام می‌گیرد: یک متالایز کل صفحه چاپی و چاپ روی آن و دو متالایز موضعی که در آن فقط قسمیت از بسته بندی یا کل طرح مورد چاپ قرار می‌گیرد مثل انواع لوگو. از این نوع چاپ می‌توان در تیراژ بسیار بالا استفاده کرد.

اطلاعات تماس

https://mohsenmp.ir/

چاپ

pvcچاپچاپ عکسچاپ متالایزصنعت چاپکاربرد های چاپ متالایزمتالایزمراجل چاپ متالایزمزایای چاپ متالایزمعایب چاپ متالایز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *