loading

چاپ تقویم و سررسید؛ تبلیغات موفق در ابتدای هر سال

ایجاد نمودار در نرم افزار ایندیزاین

با نزدیک شدن به پایان سال، بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها  اقدام به چاپ سررسید و انواع تقویم سال جدید می‌کنند. تقویم‌هایی که یک ابزار تبلیغاتی مهم برای شرکت و سازمان برای مشتریان به‌شمار می‌رود و از سوی دیگر یک هدیه سازمانی ارزشمند برای کارکنان است. با چاپ لوگوی شرکت روی سررسید و تقویم می‌توانید برند خود را برای یکسال پیش روی چشم مخاطب خود قرار دهید. پس این ابزار تبلیغاتی کارآمد را دست کم نگیرید.

نحوه چاپ تقویم و سررسید

تقویم‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها کاربرد مختص به خود را دارد. برای مثال انواع رایج آن‌ها را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

  • تقویم رومیزی
  • تقویم جیبی
  • تقویم دیواری
  • تقویم دفترچه‌ای
  • تقویم تک برگ

و انواع سررسیدهایی که در قطع‌های مختلف به چاپ می‌رسند و یک گزینه مناسب برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌شمار می‌روند. برای اهمیت انواع سررسیدها و تقویم‌ها می‌توانید نگاهی به روی میز کار خود یا دفتری که استفاده می‌کنید، بیندازید، به احتمال زیاد تقویم شرکتی که در آن فعالیت می‌کنید یا یکی از شرکت‌های دیگر روی میز شماست. 

چاپ تقویم بهتر است یا سررسید

در گذشته بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها هر سال اقدام به چاپ تقویم و سررسید تبلیغاتی می‌کردند. اما در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت کاغذ، شاید چاپ سررسید برای تمامی شرکت‌ها به‌صرفه نباشد اما در رابطه با تقویم چنین محدودیتی وجود ندارد. چرا که می‌توانید تقویم‌ها را در قطع کوچک‌تر چاپ کرده و تعداد صفحات آن بسیار کمتر از سررسید است. 

در عین حال سررسیدها یک هدیه تبلیغاتی شیک و لوکس به‌شمار می‌روند که می‌توانید در جلسات کاری و به مدیران بالارده و میان‌رده بدهید.

اما تقویم‌ها برای تمامی کارکنان و ارائه به مشتریان گزینه به‌صرفه و بسیار مناسبی هستند که همراه با پک تبلیغاتی آخر هر سال می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید.

انواع سررسیدها

امکان چاپ انواع سررسیدها در قطع‌های مختلف وجود دارد و می‌توانید با توجه به مشتریان و کارکنان خود، سررسیدها را در قطع و جنس‌های مختلف سفارش دهید.

  • قطع وزیری
  • قطع اروپایی
  • قطع رقعی
  • قطع رحلی
  • قطع خشتی
  • قطع پالتویی
  • قطع جیبی

قطع سررسیدها نشان‌دهنده ابعاد آن‌ها است. در نتیجه امکان چاپ تقویم و سررسید در ابعاد مختلف وجود دارد. برای اینکه به‌طور کامل با انواع قطع سررسیدها آشنا شوید، ابعاد هر یک را بیان خواهیم کرد.

سررسید وزیری

این قطع سررسید از جمله سررسیدهای بزرگ است و یکی از رایج‌ترین ابعادی است که برای چاپ انتخاب می‌شود و معمولا توسط سازمان‌ها، ادارات دولتی و خصوصی انتخاب می‌شود. ابعاد حدودی سررسید وزیری ۱۷*۲۴ سانتی‌متر و اندازه کاغذ آن ۷۰*۵۰ سانتی‌متر است. 

سررسید وزیری بیشتر برای جلسات روزانه و یادداشت‌های کاری و شخصی مناسب است.

سررسید رقعی

سررسید رقعی ابعاد کوچکتری از وزیری دارد. ابعاد حدودی این قطع ۲۱*۱۴/۵ سانتی‌متر است که حدود ۲ سانتی‌متر از وزیری کوچکتر بوده و در نتیجه حمل آن نیز ساده‌تر است. اندازه کاغذ در این نوع سررسید ۴۵*۶۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود که پس از برش و چاپ کمی کوچک‌تر می‌شود.

قطع اروپایی

قطع اروپایی، پر‌مخاطب‌ترین سررسید است که در سال‌های اخیر بیشتری سفارش برای چاپ آن وجود دارد چرا که بسیار خوش دست بوده و به سادگی می‌توان آن‌ها را حمل کرد.

ابعاد حدودی این نوع سررسید ۲۱*۱۳ سانتی‌متر است که عرض کمتری نسبت به قطع رقعی دارد. به‌همین دلیل بهترین انتخاب برای کسانی است که به‌صورت مداوم از سررسید خود استفاده می‌کنند. اندازه کاغذ این نوع سررسید ۶۰ *۴۵ سانتی‌متر است که قبل از برش ۲۲*۱۵ سانتی متر و اندازه بعد از برش آن ۲۱ *۱۳.۵سانتی‌متر خواهد شد

قطع خشتی

قطع خشتی را می‌توان در ابعاد مختلف تولید کرد. این نوع سررسید به‌صورت مربعی چاپ می‌شود که رایج‌ترین ابعاد آن ( ۲۲*۲۲ و ۱۹*۱۹ ) سانتی‌متر هستند. به‌دلیل مصرف زیاد کاغذ چاپ این نوع سررسید چندان رایج نیست و فقط امکان چاپ در تیراژ بالا و به‌صورت سفارشی وجود دارد. اندازه کاغذ در این نوع سررسید ۵۰ *۷۰ سانتی متر است که قبل از برش در سررسید خشتی بزرگ ۲۳*۲۳ سانتی‌متر و بعد از برش ۲۲*۲۲ سانتی‌متر است. اندازه کاغذ در خشتی کوچک نیز  ۲۰*۲۰ سانتی‌متر و اندازه قبل از برش ۱۹*۱‍۹ سانتی متر و بعد از برش آن ۲۲*۲۲ سانتی‌متر است.

قطع پالتویی

این قطع ابعاد کوچکتری نسبت به دیگر قطع‌ها دارد و ابعاد آن ۱۷*۱۰ سانتی متر است و با داشتن ابعاد کوچک به‌سادگی در کیف و جیب جای می گیرد.  اما به دلیل ابعاد کوچک برای یادداشت فضای کافی ندارد و چندان مناسب نیست. اما از طرف دیگر به‌عنوان هدیه سازمانی بسیار مقرون به‌صرفه است و می‌توان آن‌ها را سفارش داد. اندازه کاغذ در این قطع سررسید ۵۰*۳۵ سانتی‌متر و اندازه قبل از برش آن ۱۷*۱۱ و بعد از برش آن ۱۶*۱۰ سانتی‌متر است.

قطع جیبی

قطع جیبی کوچکترین ابعاد را نسبت به سایر سررسیدها دارد و به خوبی در جیب و کیف دستی جای میگیرد. ابعاد این نوع قطع ۸*۱۶ سانتی‌متر است و بیشترین کاربرد آن چک کردن تاریخ و یادداشت کردن قرارهای روزانه و تاریخ ملاقات‌ها است.

اندازه کاغذ در این نوع سررسید ۵۰*۳۵ سانتی‌متر است. اندازه قبل از برش سررسید خشتی بزرگ ۱۷*۱۰سانتی‌متر و بعد از برش آن ۱۶*۸ سانتی‌متر خواهد بود.

سفارش چاپ تقویم و سررسید به گروه چاپ و تبلیغات محیا

برای چاپ تقویم و سررسید، می‌توانید مشاوره‌های لازم قبل از سفارش دریافت کنید تا محصول مورد نظر خود را به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید سفارش دهید. 

گروه چاپ و تبلیغات محیا با امکان چاپ جعبه، هدایای تبلیغاتی و انواع تقویم و سررسید آماده ارائه مشاوره‌های طراحی تا چاپ و همچنین ثبت سفارش‌های شما در تیراژهای مختلف است.

اطلاعات تماس

https://mohsenmp.ir/

آموزش

چاپ تقویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *