loading

فاکتور چیست و چه کاربردی دارد؟!

چاپ فاکتور | گروه چاپ و تبلیغات محیا

چاپ فاکتور | گروه چاپ و تبلیغات محیا


اوراقی کاغذی منتصب به شخص فروشنده محصول که در زمان خرید به شما ارائه می‌شود. فاکتورها اصولا دارای چند خصوصیت ظاهری و مهم هستند که کمتر دیده شده و به چشم می‌آیند و در اینجا کارشناسان گروه چاپ و تبلیغات محیا نکات چاپ فاکتور برای شما بازگو خواهند کرد. 

انواع فاکتور

فاکتور به دو دسته کلی تقسیم می‌شود، فاکتور رسمی و فاکتور غیر رسمی. فاکتورهای رسمی علاوه بر لوگو و مهر و تاریخ، دارای کد اقتصادی هم هستند. این نوع فاکتورها بیشتر برای شرکت‌های بزرگ و دولتی که سال مالی دارند و هرساله پرداخت مالیات می‌کنند، استفاده می‌شود. دسته‌ی دوم فاکتورهای غیررسمی هستند؛ البته غیر رسمی بودن دلیل بر بی اعتبار بودن نیست! این نوع فاکتور بیشتر برای شرکت‌های کوچکتر یا برای اعداد پایین استفاده می‌شود. 

نکات چاپ فاکتور

فاکتور برای معتبر بودن شامل چند نکته است: 

نام شرکت، لوگو، تاریخ، آدرس و در نهایت امضا و مهر شرکت. 

حتما باید شماره تماس، تطبیق مهر و لوگو، امضای فروشنده و تاریخ را مطابقت داد. در بعضی از فروشگاه‌ها، فاکتور حکم همان برگه‌ی گارانتی محصول را نیز داراست. از این رو ارائه فاکتور به مشتری یک الزام تلقی می‌شود. 

بهترین جنس فاکتور چیست؟ 

بهترین متریالی که برای چاپ فاکتور کاربرد دارد، کاغذی است که بتوان راحت روی آن یادداشت کرد. کاغذ تحریر، یکی از بهترین گزینه ها برای چاپ فاکتور است. مثلاً برای چاپ فاکتور روی کاغذ گلاسه احتمال دوندگی و پخش شدن خودکار یا مرکب مهر روی کاغذ بسیار زیاد است.

برای فاکتور و سهولت در نوشتن، امروزه از کاغذهای کاربن‌لس استفاده می‌شود. خاصیت این کاغذ حذف کاربن و سرعت بخشیدن به نوشتن فاکتور است. چاپ فاکتور کاربن‌لس، با کاغذ تحریر ۷۰ گرم، و زیره الوان ۶۰ گرمی صورت می‌گیرد.

بهترین سایز فاکتور چیست؟

فاکتورها سایز استاندارد یا حتما مشخصی ندارند، لذا می‌توان به دلخواه خود از هر سایزی استفاده کرد. اما بیشتری مصرف در چاپ فاکتور سایزهای a5 ، a4 و b5 است. فاکتورها می‌تواند تک‌برگی دو برگی، یا سه برگی باشد. 

تفاوت فاکتور عمومی و اختصاصی در چیست؟

 فاکتورهای عمومی شکل ظاهری یکسان و در سایزهای عرف بازار تولید و چاپ می‌شوند و هیچگونه نام و شماره و آدرسی از فروشنده داخل آن نیست. اما فاکتورهای با چاپ اختصاصی مانند سربرگ اداری، دارای مشخصات کامل فروشنده، طرح دلخواه فروشنده، شماره زنی دلخواه فروشنده و غیره است که به روش چاپ افست تولید شده و عموما در دسته‌های صدتایی صحافی و تحویل می‌گردد.

در زمان سفارش فاکتور باید به نشانی و شماره‌های تماس دقت نمود. برای فاکتورهایی که به صورت جدول و ردیف تعریف شده‌اند، تعداد و فاصله‌ی بین آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. لذا در برخی مواقع جداول اینقدر کوچک و فشرده است که جایی برای نوشتن مطلب نیست. فاکتورها زیر مجموعه اوراق اداری هستند. 

چاپ محیا در زمینه چاپ فاکتور، چاپ فاکتور کاربن‌لس، چاپ پیش فاکتورهای عمومی، در خدمت شما مشتریان عزیز است.

اطلاعات تماس

https://mohsenmp.ir/

آموزش

چاپ فاکتورچاپ محیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *