loading
روز قلم | چاپ و تبلیغات محیا

روز قلم | چاپ و تبلیغات محیا


قلم و نوشتن در رشد جنبه‌های مختلف انسان نقش انکارنشدنی دارد. شعر و ادبیات یا متون مختلف علمی همگی، مدیون قلم هستند. به دلیل همین اهمیت است که در تقویم رسمی نیز ۱۴ تیر ماه به نام روز قلم نام‌گذاری شده است تا بخش کوچکی از دینی که جامعه به اهالی قلم دارد را ادا کند. به مناسبت این روز، نگاهی به تاریخچه قلم و مبنای نام‌گذاری آن خواهیم داشت.

نام‌گذاری روز قلم

قلم دارای ارزش و اعتبار زیادی‌ست که نه تنها در تاریخ فرهنگی ایران ریشه دارد بلکه در قرآن با آیه «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آن‌چه نویسند» به آن اشاره شده است.

در واقع این اهمیت قلم نه تنها از نظر تاریخی مورد توجه است بلکه بسیار مقدس و با ارزش است. از این‌رو  همواره مراسم‌های مختلفی برای بزرگداشت قلم و صاحبان آن برگزار شده است.

در نهایت برای پاسداشت این مناسبت در ایران ۱۴ تیر ماه از سال ۱۳۸۱ به نام روز قلم نام‌گذاری شد و در تقویم رسمی وارد شد.

قلم زرین

به مناسبت روز قلم، موسسه خانه کتاب روز سه‌شنبه (۱۳ تیرماه) به مناسبت روز قلم بزرگداشتی برای پیشکسوتان اهل قلم با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از  پیشکسوتان اهل قلم، ناشران، چهره‌های فرهنگی و اصحاب رسانه برگزار و از کتاب «یادگار ماندگار؛ پرتره یکصد و ده پیشکسوت اهل قلم» رونمایی می‌کند.

برنامه‌ای هم که هر سال هم زمان با روز قلم برگزار شد و آیین پایانی جایزه‌ «قلم زرین» است که امسال پانزدهمین دوره‌ آن از سوی انجمن قلم ایران برگزار می‌شود.

نقش قلم در تبلیغات

ارزش قلم و نویسندگی را نمی‌توان برابر با مورد دیگری دانست. به عبارت دیگر همان میزان که تاثیر قلم بر مخاطب دارای ارزش است، خود قلم نیز می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند عمل کند.

به همین دلیل است که کسب و کارهای زیادی قلم را به عنوان هدیه‌ای ارزشمند به مخاطبان خود تقدیم می‌کنند تا علاوه بر شریک شدن در تاثیر قلم نویسندگان، در ذهن آن‌ها ماندگار شوند.

گروه چاپ و تبلیغات محیا ضمن تبریک این روز به اهالی قلم و نویسندگان، استفاده از این ابزار را برای کسب و کار شما ارائه می‌دهد.

در واقع قلم یکی از هدایای تبلیغاتی‌ست که می‌تواند با آرم و لوگوی کسب و کار شما به چاپ برسد و به مخاطبان شما ارائه شود. در این زمینه گروه چاپ و تبلیغات محیا به مناسبت روز قلم، این هدیه تبلیغاتی موثر را به شما پیشنهاد می‌دهد و برای مشاوره رایگان و سفارش محصول در خدمت شماست.

اخبار

تبلیغات چاپیچاپ جعبهچاپ دیجیتالچاپ هدیه تبلیغاتیلیوان، چاپ لیوان، لیوان جادویی، تی شرت، چاپ تی شرت، پازل، چاپ پازل، سابلیمیشن، چاپ سابلیمیشن، هدایای تبلیغاتی، چاپ هدایای تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *