loading

برگزاری نمایشگاه قرآن به صورت مجازی

نمایشگاه قران | چاپ و تبلیغات محیا

نمایشگاه قران | چاپ و تبلیغات محیا


یکی از رویدادهای مهم هر سال در ماه مبارک رمضان برگزاری نمایشگاه قرآن بوده است. با توجه به شرایط جدید و محدودیت‌های اعمال شده در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال نحوه برگزاری نمایشگاه قرآن تغییر کرده است. در واقع برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب که تجربه نسبتا موفقی برای این رویداد داشته است، باعث شد که این امر در رابطه با نمایشگاه قرآن نیز اجرایی شود. این نمایشگاه از ابتدای این هفته شروع به کار کرده و در عین حال دسترسی بیشتری را برای افراد از سراسر دنیا امکان پذیر کرده است. در ادامه نحوه برگزاری و همچنین تاریخ شروع و پایان این رویداد مهم را دنبال کنید.

آغاز به کار نمایشگاه قرآن مجازی

نمایشگاه قرآن امسال با شکل متفاوتی آغاز به کار کرد. فعالیت مجازی این رویداد علاوه بر اینکه محدودیت زمانی آن را از بین برده بلکه امکان دسترسی افراد بیشتری را به وجود آورده است. پیش از این نمایشگاه‌های حضوری در مدت محدودی پس از افطار برپا بودند که برای بازدید و استفاده از امکانات این رویداد محدودیت‌هایی در مراجعات حضوری به ویژه برای ساکنین سایر شهر یا کشورها وجود داشت. در حالی که این رویداد مجازی باعث شده است علاقمندان بدون محدودیت زمانی و مکانی از آن بهره‌مند شوند.

نمایشگاه قرآن ۱۴۰۰ به صورت شبانه روزی و در دسترس همه افراد قرار گرفته است که در صورت توفیق در برگزاری امکان ادامه این امر حتی در شرایط عادی نیز وجود دارد.

تاریخ برگزاری نمایشگاه قرآن

این رویداد از تاریخ ۱۱ الی ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری برپاست. در این نمایشگاه بیش از هزار ناشر موسسات قرآنی حضور دارند که علاقمندان می‌توانند در این مدت از فضای نمایشگاه بهره‌مند شوند.

به گزارش شبکه خبر، نمایشگاه مجازی قرآن شامل ۲ بخش عمده فروشگاهی و محتوایی است. در بخش فروشگاهی ۳ حوزه از مکتوبات قرآنی در معرض دید قرار می‌گیرد که شامل قرآن کریم به معنای عام، حوزه دین با همه ابعاد و شاخه‌ها و حوزه سوم آثار و منابع مکتوب دفاع مقدس و مقاومت. در بخش فروشگاهی هم تمرکز بیشتر بر فروش محصولات مکتوب و بخش نرم‌افزار در حد بسیار محدود ارائه شده است. امسال در دوره اول نمایشگاه مجازی قرآن کریم مسئولان آگاهانه از ورود بیشتر به عرصه‌های نرم‌افزار و پوشاک عفاف و حجاب پرهیز کرده‌اند.

در بخش محتوایی نگارخانه‌ای وجود دارد که در آن صد‌ها اثر ممتاز هنری برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده و این نخستین بار است که امکان بازدید چنین مجموعه‌ای در سراسر ایران فراهم می‌آید. بخش مشاوره قرآن، بخش آموزش مجازی، بخش کودک و نوجوان و… از دیگر بخش‌های ارائه‌شده در مجموعه محتوایی نمایشگاه است. در این بخش ۴۵۰ موسسه و مرکز قرآنی حضور و فعالیت دارند و ۵۴۵ ناشر هم در بخش فروشگاهی نمایشگاه مجازی قرآن کریم حضور خواهند داشت.

نحوه ورود به نمایشگاه قرآن

علاقمندان می‌توانند در تاریخ ذکر شده به آدرس https://www.iqfa.ir/ مراجعه نموده و از محصولات ارائه شده، بهره‌مند شوند. این رویداد به عنوان اولین تجربه برگزاری مجازی می‌تواند سهم بزرگی را در ترویج معارف و همچنین دسترسی ساده‌تر به محتواها و نشریات و کتب قرآنی را در پی داشته باشد.

اخبار

اخبار حوزه چاپ و نشرتبلیغات چاپیچاپ جعبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *